V poslední době se do popředí zájmu dostávají cyklostezky. Jejich užitná hodnota je zřejmá. Člověk se dostane na kole odněkud někam bez toho, aby jej obtěžoval a ohrožoval automobilový provoz. Cyklostezky tedy obnovují přirozený způsob dopravy, o který vinou rozšiřující se automobilové dopravy přicházíme. Vyjet si na kole a bezpečně dojet dnes opravdu není tak samozřejmé, jako mohlo být před 15 - 20 lety...
Jsem si jist, že nejsem první, koho taková myšlenka napadla. Bylo by jistě přínosné, aby obce Určice a Seloutky byly s Prostějovem propojeny cyklostezkou podobnou té, kterou se v našem regionu pyšní například průkopnické Smržice, nově Bedihošť , Hrubčice, Čehovice a Čelčice a na jakou se již těší šťastlivci z Kostelce na Hané. Cyklostezky jsou hojně využívány nejen cyklysty, ale také bruslaři na kolečkových bruslích. Bezpečnost cyklistů nebo bruslařů na 5 metrů úzké silnici mezi Seloutkami a Domamyslicemi není rozhodně jistá.
Výstavba cyklostezky, což je liniová stavba, by navíc umožnila propojení naší obce se světem i na jiné bázi. Bylo by totiž možné podél zpevněného svršku uložit optický kabel pro přenos digitálních telekomunikačních sítí. Tím by obyvatelé obce získali moderní spolehlivé a superrychlé připojení k internetu buďto na bázi komerčních poskytovatelů nebo od neziskové organizace. Praxe ukazuje, že tato technická infrastruktura nabývá stejnou důležitost jako mají například vodovod, plynovod a kanalizace. Pokud by se obec aktivně na budování této infrastruktury podílela, mohla by podpořit vznik konkurenčního prostředí, ze kterého nakonec profitují právě obyčejní uživatelé, tedy obyvatelé obcí.
Otázka financování je klíčová. Celková cena cyklostezky Prostějov-Bedihošť byla dle dostupných informací asi 9 mil Kč. Je možné najít vhodný dotační titul a pak uspět v náročném procesu schválení dotace? Dokázali bychom takovou dotaci čerpat? Umíme zjistit, jak se to podařilo ve Smržicích, v Bedihošti a v Kostelci? Stačilo by je vlastně jen napodobit.